Meer betrokkenheid rond de digitale communicatie om relaties te onderhouden en het aantal leden te vergroten.

Introductie

BFG-FBEP is dé beroepsvereniging voor professionele tuinondernemers. BFG helpt haar leden en biedt hen een platform aan waar vakmanschap centraal staat, waar belangen behartigd worden. Een plaats om te ontmoeten, om kennis te delen en advies te vinden.

Met veel genoegen ondersteunen wij deze partner met het creëeren van meer betrokkenheid rond de digitale communicatie van de vereniging. Dat uit zich in gevatte e-mail marketing, nieuwsbrieven en content creation.

Nieuwsbrief

We pimpten de oude nieuwsbrief en toverden hem om tot een magazine. Dit wordt maandelijks naar leden, sponsors en sympathisanten van de vereniging gestuurd.

In dit magazine lees je het laatste nieuws uit de sector, belangrijke mededelingen, aankondigingen en interactieve routebeschrijvingen naar evenementen en meer.

We zagen de openingspercentages en het aantal abonnees op de nieuwsbrief maand na maand stijgen. Een snapshot van die resultaten vind je in deze analyse van het eerste kwartaal van 2022.

E-mail marketing

Hoe meer leden BFG heeft, hoe sterker deze vereniging staat. Nieuwe leden aantrekken is dan ook cruciaal.

Daarom bouwden we een database met e-mail adressen op die we zowel op kwalitatief als kwantitatief vlak onderhouden. Met behulp van analyse van de beschikbare data, kunnen we relevante e-mails sturen naar potentiële leden voor de vereniging.

Zo organiseerde BFG bijvoorbeeld een workshop in februari. Geregistreerden ontvingen na de workshop niet alleen een kleine aftermovie in hun mailbox, maar ook een kleine samenvatting van de voordelen van het lidmaatschap. Dat resulteerde in nieuwe inschrijvingen voor de vereniging.

Social Media

We zorgen ook voor een (basis)onderhoud van de sociale mediakanalen. De online zichtbarheid van de vereniging wordt op die manier ook verzekerd.

In het rapport (analyse van het eerste kwartaal van 2022) vind je meer info over de sociale mediaresultaten.