Een digitaal automotive platform dat alle stakeholders uit de sector verbindt.

Introductie

CarCareer was een digitaal platform door en voor automotive professionals. Het was de plek waar werkgevers en werknemers uit de sector elkaar konden ontmoeten aan de hand van vacatures en CV’s die werden geüpload.

Natuurlijk was CarCareer meer dan een vacaturewebsite voor de automotive industrie: het was een platform dat unieke inzichten gaf in het laatste nieuws uit de sector. Dit door diepgaande interviews met sleutelfiguren, financiële analyses, opiniestukken en voorspellingen van trends. Kortom: als je interesse had in de automotive, was CarCareer the place to be.

Een Totaalproject

Voor dit project traden we op als manusje-van-alles. Ons takenpakket bestond zoal uit;

  • Het ontwerpen van een magazine dat 4 tot 6 keer per jaar gepubliceerd wordt
  • Artikels schrijven voor de website
  • De website van 0 af aan opbouwen, onderhouden en gaandeweg optimaliseren en moderniseren
  • Grafische vormgeving
  • Het ontwerpen van een vacature-platform en dit beheren
  • Marktonderzoek
  • Social media advertenties
  • Google Ads
  • Content voor alle sociale mediakanalen

CarCareer 2.0

CarCareer begon oorspronkelijk enkel als website waar je tegen betaling magazines kon lezen. Doorheen de jaren bouwen we het uit tot een platform met gratis content en magazines, exclusieve content en een volledig interactief platform voor werkgevers en werkzoekenden.

We gingen mee op zoek naar gepaste kandidaten en werkgevers. Zij konden via verschillende servicepakketen op zoek gaan naar hun droomjob of de ideale werknemer. 

Ontdek enkele publicaties

De eerste blueprints

Resultaten

Meer dan 10.000 unieke lezers en websitebezoekers. 

1000 abonnees op de nieuwsbrief.

Een gemiddelde betrokkenheid van 43% op sociale media, nieuwsbrieven en vacatures. Dat wil zeggen dat bijna de helft van onze database en onze mails openden en op links klikte en onze volgers zeer actief onze berichten op sociale media volgden.