Vacaturemarketing inschakelen om de juiste medewerkers op de juiste plaats te krijgen.

Introductie

Cmore heeft al meer dan 20 jaar ervaring in de audiovisuele sector. Met Cmore Live en Cmore Play biedt het bedrijven een oplossing op maat, van videoproductie tot het live uitzenden van evenementen.

Door de sterk groeiende markt van (live) video was het bedrijf op zoek naar nieuwe werkkrachten. We brachten de koppen bij elkaar en organiseerden een Live Jobevent dat we via sociale media advertenties en Google Ads promootte.

Social Media

We hadden één doel voor ogen: zoveel mogelijk inschrijvingen binnenhalen voor het Live Jobevent.

We begonnen met advertenties op Facebook, Instagram en LinkedIn. 

In de eerste fase wilden we zoveel mogelijk potentiële kandidaten bereiken. Een kijkje in de analytics verklapte meteen welk type kandidaten het meest op onze advertenties klikte.

Die kennis gebruikte we in de tweede fase van de advertentiecampagne, waar we o.a. via Facebook Pixel advertenties lieten zien aan iedereen die de pagina van het Jobevent al had bezocht.

De insteek voor de campagne was werklust. Het draaide er niet om welke diploma je op zak had of hoeveel jaar ervaring je op je palmares kon schrijven. het draaide erom dat je goesting had. Goesting om bij te leren en om te werken.

Google Ads

We gebruiken Google zoekwoord-advertenties om een groot aantal werkzoekenden te bereiken. Want wat is voor velen de eerste plaats waar ze op zoek gaan naar vacatures? Op Google natuurlijk.

Het sprak dus voor zich dat we ook hier aanwezig moesten zijn.

Remarketing

Het primaire doel was inschrijvingen binnenhalen voor het Live Jobevent. Maar er waren ook een aantal secundaire doelstellingen.

Eén daarvan was potentiële kandidaten die liever niet deelnamen aan het jobevent toch overtuigen om te solliciteren. Dat deden we door enkele vacatures rechtstreeks te promoten op Google, Facebook en LinkedIn.

Deze aanpak bleek succesvol: we zagen dat mensen die zich niet onmiddellijk registreerden voor het Live Jobevent, zich later toch registreerden door één van de vacatures die rechtstreeks werd gepromoot. Enkele anderen mailden dan weer rechtstreeks hun CV door. Geen enkele lead werd verspild!

Resultaten

We bereikten 159.778 unieke personen.

We brachten 4.818 nieuwe bezoekers naar de website.

We verzamelden 100 inschrijvingen voor het evenement.

We verzamelden 30 extra sollicitaties van personen die rechtstreeks contact opnamen via Google en/of social media.