De advertentie begint met NBA-legende Shaquille O’Neal die luncht met een van zijn vrienden.
Twee van Shaq’s oude vrienden zoeken hem op en beginnen over een discussie die ze eerder met hem hadden over de slechte kwaliteit van de advertenties van The General.
Het resulteert in een grappige interactie tussen de oude vrienden en Shaquille O’Neal. Het werd ook goed ontvangen door het publiek, omdat The General transparant is over hun verleden.
“We fucked up”, durven ze hier te zeggen. En de consument vraagt vandaag eerlijkheid en transparantie van een bedrijf, meer dan ooit.
Heb je dus ooit in het verleden een fout gemaakt met je bedrijf? Durf dit dan te gebruiken in je volgende campagne; doe niet alsof het nooit gebeurd is.
En daar heb je ze: de 9 beste YouTube advertenties van de afgelopen 2 jaar.
Alle advertenties tonen een diepgaande kennis over de behoeften en verwachtingen van hun doelgroep en hun plaats in de markt. Ze passen ook de juiste regels toe qua timing, setting en structuur.
Ben je op zoek naar inspiratie voor je volgende videoadvertentie? Gebruik dan zeker bovenstaande voorbeelden. Of neem contact met ons op en wij helpen je graag met je volgende project!