Online traiteur De Rode Ajuin

De Rode Ajuin

Een case om de vingers bij af te likken! We verzorgden de B2C en B2B strategie voor deze orthomoleculaire traiteur en doen dat vandaag nog steeds met evenveel plezier.

Wat was het doel?

Stephanie Machiels van De Rode Ajuin is een orthomoleculaire traiteur. “Een orthomolecu-watte?” Laat je niet misleiden door het moeilijke woord, het concept is eenvoudig: heerlijke voeding die alle bouwstoffen bevat die je lichaam nodig heeft om gezond te blijven en optimaal te kunnen functioneren. De heerlijke gerechten waren er al (gelukkig voor ons moesten we dus niet helpen in de keuken), maar er was nog hulp nodig met de sociale media en marketingstrategie.

Stap 1: awareness

Toen we de sociale mediakanalen van onze klant bekeken, zagen we dat er nog niet veel volgers waren. Tijd om daar verandering in te brengen! Door enkel en alleen organische (niet-betaalde) posts te plaatsen en actief in te zetten op content-marketing, wisten we het aantal volgers op Facebook en Instagram op drie maanden tijd te verviervoudigen. 

Stap 2: B2C en B2B strategie

Nu we erin geslaagd waren om een loyale groep van volgers op te bouwen, was het tijd om deze mensen om te toveren tot trouwe klant. Dit hadden we al opgenomen in ons strategisch marketingplan dat we aan de start van de samenwerking hadden opgesteld.

We gebruiken verschillende strategieën om twee markten te bespelen: zowel de consumentenmarkt als de bedrijvenmarkt kreeg onze boodschap te horen.

Voor onze B2C-strategie focusten we ons voornamelijk op content marketing via Instagram. Hier deelden we de menu’s en interessante weetjes over de ingrediënten. We legden de nadruk op de voordelen van een gezonde levensstijl en binnen de kortste keren ontvingen we berichten van mensen die meer informatie wilden.

Voor de B2B-strategie focusten we ons op een uitgebreide LinkedIn campagne, waar we een combinatie van content-marketing en persoonlijke berichten gebruikten om bedrijfsleiders kennis te laten maken met deze orthomoleculaire traiteur.

Voor beide campagnes maakten we ook gebruik van social media advertising. Op deze manier bereikten we niet alleen onze eigen volgers, maar breidden we onze ‘visvijver’ ook uit naar een doelgroep die we zeer nauwkeurig bepaalden. 

Stap 3: analyseren

Meten is weten. Daarom koppelden we een Google Analytics account aan de website om de data nauwkeurig te meten. Wat zagen we? Er ging heel wat verkeer naar de website, maar veel mensen haakten onmiddellijk af. Na een grondige analyse en een vergadering met de klant, besloten we dat wij de website zouden vernieuwen.

We bouwen de website van nuls af aan weer op en kozen voor een hedendaags design. Zowel de klant als de (nieuwe) websitebezoekers waren tevreden, want zowel het aantal bezoekers als het aantal conversies bleef aan de start van de campagne stijgen en vertoonde doorheen de campagne een stabiele trend.

KLINKEN WE BINNENKORT SAMEN OP JOUW SUCCES?

We love our clients and we love our job! 
Volg ons of neem een kijkje op onze website voor meer informatie over Boelet.

© All rechten voorbehouden

Met ❤ gemaakt door Boelet