Marktonderzoek, contentmarketing en Google Ads vormden de basis van deze campagne.

Introductie

Fit in 20 minuten per week en gegarandeerd resultaat binnen 3 maanden. Dat is de belofte van het revolutionaire fit20-concept.

Het is geen ‘get-fit-without-effort-methode’. Integendeel, de personal trainers van fit20 duwen je tot het uiterste met hun wetenschappelijk onderbouwde methode van trainen.

Meer info vind je terug op hun website. Maar als je hier bent om te lezen hoe wij de marketing en content van deze internationale keten hebben aangepakt, lees dan zeker verder.

Google Ads

We gaven het startschot van het project met een advertentiecampagne op Google.

De eerste twee maanden van de campagne werd gebruikt om zoveel mogelijk data te verzamelen. Zo leerden we veel bij over de demografische kenmerken van de websitebezoekers. Ook welk apparaat ze gebruikten, welke zoekwoorden ze gebruikten en welke landingspagina voor het meeste conversie zorgde was zeer waardevolle informatie.

De inhoud van de campagnes varieerde. We ontwierpen campagnes met een focus op ‘gain’ (de voordelen van fitness zoals spieropbouw), ‘pain’ (oplossing van problemen zoals rugpijn) en ‘specifieke’ en ‘algemene’ campagnes (met zoektermen zoals fitness of personal trainer’). Zo konden we achterhalen welk type zoekwoord het meest conversie opbracht. Daarnaast konden we ook belangrijke (demografische) gegevens per type zoekwoord analyseren. 

We waren ook een voorstander van een lead-magnet. In ruil voor een e-mail adres en telefoonnummer kregen geregistreerden een e-book met info over het concept. Dit e-book ontwierpen we ook zelf.

Voor de periode van midden maart tot begin april werd een rapport opgesteld om de resultaten te briefen. Je kunt ook zelf het rapport bekijken via de knop hieronder. Opgelet: dit is slechts een snapshot van de campagne en een samenvatting van het complete rapport. De volledige resultaten zijn enkel voor de klant beschikbaar.

Social Media

Wie online campagne zegt, zegt social media. We maakten een analyse van de sociale mediakanalen van fit20 en stelden vervolgens een contentplan op maat op.

We interviewden personal trainers over het concept en de wetenschappelijke aanpak van hun trainingen. Deze rauwe informatie verwerkte we tot blogs in drie talen (Nederland, Frans en Engels). Uit deze blogs konden we dan weer kleine stukken content halen die op zichzelf werden gepost. Content repurposing! 

We monteerden ook enkele kleine video’s in Adobe Premiere Pro en ontwierpen visuals in Adobe Photoshop, InDesign en Illustrator.

Enquête

Wat denken de oude en bestaande klanten van fit20? Slaagt fit20 erin om hun problemen wel of niet op te lossen? Zouden ze fit20 aanraden aan hun vrienden en familie?

We wilden graag het antwoord op deze vragen weten om onze huidige positie in de markt te bepalen. Deze informatie is dan weer cruciaal om verdere accenten op het marketing- en communicatieplan te leggen en de customer journey te optimaliseren.

We maakten een enquête in drie talen (Nederlands, Frans en Engels) en verstuurde deze naar de database van fit20. De resultaten zijn vertrouwelijk, maar je vind een kleine snapshot in het marketingrapport.