We gaven het startschot van het project met een advertentiecampagne op Google.
De eerste twee maanden van de campagne werd gebruikt om zoveel mogelijk data te verzamelen. Zo leerden we veel bij over de demografische kenmerken van de websitebezoekers. Ook welk apparaat ze gebruikten, welke zoekwoorden ze gebruikten en welke landingspagina voor het meeste conversie zorgde was zeer waardevolle informatie.
De inhoud van de campagnes varieerde. We ontwierpen campagnes met een focus op ‘gain’ (de voordelen van fitness zoals spieropbouw), ‘pain’ (oplossing van problemen zoals rugpijn) en ‘specifieke’ en ‘algemene’ campagnes (met zoektermen zoals fitness of personal trainer’). Zo konden we achterhalen welk type zoekwoord het meest conversie opbracht. Daarnaast konden we ook belangrijke (demografische) gegevens per type zoekwoord analyseren.
We waren ook een voorstander van een lead-magnet. In ruil voor een e-mail adres en telefoonnummer kregen geregistreerden een e-book met info over het concept. Dit e-book ontwierpen we ook zelf.