Corona bracht nieuwe uitdagingen voor iedere sector. Ook coaches gingen op zoek naar een manier om hun services digitaal aan te bieden. Al snel zagen we de opkomst van webinars.
Stap 1: marktonderzoek
Voordat we volledige webinars zouden opnemen en monteren, voerden we marktonderzoek uit om te kijken of er voldoende potentieel in de markt lag. Zo schreven we e-books over de verschillende thema’s die in het coachingtraject aan bod kwamen.
Stap 2: de markt testen
Via advertenties op sociale media en met e-mail marketing sloegen we erin om 124 downloads te verzamelen op 7 dagen tijd. We concludeerden dat er genoeg potentieel was voor de webinars.
Stap 3: webinars
Samen met Mentor Executive Coach Fabienne maakten we vier webinars: 3 on-demand webinars en één live webinar dat wekelijks terugkeerde.
We nodigden de 124 leads uit die het e-book hadden gedownload. Uiteindelijk namen 87 van hen deel aan een webinar.