Online marketing inzetten om de bekendheid van een modern coachingtraject te vergroten.

Introductie

Happy People, Happy Results is een coaching- en begeleidingstraject van Mentor Executive Coach Fabienne Claeys. Al sinds jaar en dag onderwijst ze deze methoden bij multinationals zoals Unilever, KBC, Nespresso, AB Inbev en BASF.

Vandaag vindt het traject ook haar weg naar middelgrote ondernemingen, die het inzetten om de productiviteit, betrokkenheid en het geluk op de werkvloer te verhogen.

Webinars

We onderzochten of de markt behoefte had aan de coachingthema’s die onze partner aanbood. We schreven daarom een e-book over ‘efficiënter en productiever werken’, 

Eén van de pijlers van het programma. We gebruikten e-mail marketing en social media om het e-book tot bij de doelgroep te brengen. In de eerste twee weken werd het meer dan 100 keer gedownload.

Nadien lanceerden we een Masterclass met drie on-demand webinars en een live webinar dat regelmatig terugkeerde. Zo veroverden we een plekje op de digitale markt van coaching en training. Met promoties op sociale media en e-mail marketing brachten we potentiële klanten op de hoogte van het nieuws. Al snel werden de on-demand webinars aangevraagd en stroomde inschrijvingen voor het live webinar binnen.

Lead Generation

We verwerkten de inhoud van de Masterclasses tot blogs en posts op sociale media. Zo verlengden we de levensduur van de programma’s en bleven we Top Of Mind

De lezers van de blogs kwamen op hun beurt in een funnel terecht, waar we ze richting het downloaden van een webinar stuurden.

Resultaten

300 registraties voor de webinars-on-demand.

36 deelnemers aan live webinars.

Het E-book werd 100 keer gedownload en 100 unieke e-mail adressen werden verzameld.