Bij deze kleur denk je meteen aan de herfst. Misschien zelfs aan die lange boswandelingen met je geliefde, tussen de vallende bladeren en kastanjes. Of denk je meteen aan sinaasappels of het typische fruit dat Sinterklaas elk jaar in je schoentje achterlaat (tenminste, als je braaf bent geweest, anders weet je misschien niet waarover dit gaat).
Oranje leent wat van de zachte kleuren in het bos en van het goede karakter van de Sint: het is een zachte, vriendelijke kleur (die ook wat minder in your face is dan rood).
Oranje roept over het algemeen veel positieve gevoelens op zoals rust, kalmte, geduld, zelfzekerheid en creativiteit. Omdat we het associëren met de herfst, kan het ook staan voor verandering of vooruitgang.
We kunnen de kleur echter ook associëren met passief of langzaam zijn.
Oranje betekent ook goedkoop/betaalbaar. Afhankelijk van de identiteit of doelstellingen van je merk of bedrijf is dit een voordeel of een nadeel.
Wil je rust, zelfzekerheid, creativiteit en betaalbaarheid uitdrukken? Dan is oranje een ideale keuze.