Online marketing en contentmarketing ondersteunen lokale garages bij het behalen van meer omzet.

Introductie

Bijna iedereen in de Benelux kent de Midas garages. En voor zij die Midas nog niet kennen: het is dé specialist in het onderhoud en de herstelling van de meeste automerken.

Midas geniet van een (inter)nationale bekendheid, maar her en der zijn er garages waar nog potentieel zit om meer omzet te draaien. Voor die garages hebben we een online marketingcampagne op poten gezet.

Kliks op advertenties per maand
195
203
372
412

Met behulp van analytische tools (Google Analytics, Facebook Business Suite, Facebook Pixel) kunnen we elke maand de advertenties optimaliseren.

Advertenties

We interviewden de lokale garagehouders en verzamelde data over de websitegebruikers van midas.be. Via kruisvergelijkingen konden we de doelgroep voor de advertenties nauwkeurig opstellen.

Gedurende de eerste vier maanden van de campagne liepen er voortdurend 3 types van advertenties op sociale media:

  1. Promoten van de bekendheid en kernwaarden van Midas
  2. Meer websitebezoekers genereren
  3. Websitebezoekers (lauwe/warme leads) retargetten

Met een advertentiebudget van €155 per maand :

  • Bereikten we 200.000 personen
  • Genereerden we 1182 websitebezoekers
  • Bezochten 845 mensen de sociale mediapagina’s van Midas

Social Media

Elke maand onderzoeken we de types content die het best presteren. Op basis daarvan stellen we de contentkalender voor de volgende twee maanden op.

Daarbij houden we ruimte vrij voor nieuwe items. Zo blijven we experimenteren op Facebook en Instagram en komen we steeds meer te weten over wat onze doelgroep leuk vindt.

Na vier maanden en een grondige analyse bleek dat inspelen op de persoonlijke aanpak van de lokale garages de beste strategie was. We gingen meteen op zoek naar manieren om ook de medewerkers te betrekken op sociale media: teamfoto’s, medewerkers in beeld, zelfgemaakte content, gezamenlijke brainstorms,… 

Door de garages te positioneren als een lokale speler – en geen grote, internationale onderneming – bouwen we een betrouwbaar en persoonlijk imago voor de regionale Midas-garages.

Bereik op social media (4 maanden)
6615 personen
Betrokkenheid op social media (4 maanden)
599 likes, reacties en shares
Gemiddeld bereik per post (4 maanden)
157 personen
Gemiddelde betrokkenheid per post (4 maanden)
21 likes, reacties, shares

Een aanpak die werkt

Elke maand slagen we erin om het bereik op sociale media en de betrokkenheid bij de berichten (likes, opmerkingen, deelacties) te vergroten. Dat blijft ook het plan voor de aanpak in 2022 en verder.