Online marketing en contentmarketing ondersteunen lokale garages bij het behalen van meer omzet.

Introductie

Bijna iedereen in de Benelux kent de Midas garages. En voor zij die Midas nog niet kennen: het is dé specialist in het onderhoud en de herstelling van de meeste automerken.

Midas geniet van een (inter)nationale bekendheid, maar her en der zijn er garages waar nog potentieel zit om meer omzet te draaien. Voor die garages hebben we een online marketingcampagne op poten gezet.

Stijging in websitebezoekers (per maand)
4,1%
83,3%
10,76%
20,88%

We runnen advertenties op sociale media. Doordat we deze voortdurend analyseren en optimaliseren, slagen we erin om het aantal klikken (en dus het aantal websitebezoekers) maandelijks te verhogen. Deze grafiek toont een momentopname van nov 21, dec 21, jan 2022, feb 2022

Advertenties

We interviewden de lokale garagehouders en verzamelde data over de websitegebruikers van midas.be. Via kruisvergelijkingen konden we de doelgroep voor de advertenties nauwkeurig opstellen.

Gedurende de eerste vier maanden van de campagne liepen er voortdurend 3 types van advertenties op sociale media:

  1. Promoten van de bekendheid en kernwaarden van Midas
  2. Meer websitebezoekers genereren
  3. Websitebezoekers (lauwe/warme leads) retargetten

Met een advertentiebudget van €155 per maand (van juni 2021 tot en met december 2022) :

  • Bereikten we 200.000 personen
  • Genereerden we 1182 websitebezoekers
  • Bezochten 845 mensen de sociale mediapagina’s van Midas
En daar stopt het niet. In 2022 wisten we voort te bouwen op ons succes. Dat kan je zelf bekijken in dit rapport. 

Social Media

Elke maand onderzoeken we de types content die het best presteren. Op basis daarvan stellen we de contentkalender voor de volgende twee maanden op.

Daarbij houden we ruimte vrij voor nieuwe items. Zo blijven we experimenteren op Facebook en Instagram en komen we steeds meer te weten over wat onze doelgroep leuk vindt.

Na vier maanden en een grondige analyse bleek dat inspelen op de persoonlijke aanpak van de lokale garages de beste strategie was. We gingen meteen op zoek naar manieren om ook de medewerkers te betrekken op sociale media: teamfoto’s, medewerkers in beeld, zelfgemaakte content, gezamenlijke brainstorms,… 

Door de garages te positioneren als een lokale speler – en geen grote, internationale onderneming – bouwen we een betrouwbaar en persoonlijk imago voor de regionale Midas-garages.

Bereik op social media (1 kwartaal)
6615 personen
Betrokkenheid op social media (1 kwartaal)
599 likes, reacties en shares
Gemiddeld bereik per post (1 kwartaal)
157 personen
Gemiddelde betrokkenheid per post (1 kwartaal)
21 likes, reacties, shares

Een aanpak die werkt

Elke maand slagen we erin om het bereik op sociale media en de betrokkenheid bij de berichten (likes, opmerkingen, deelacties) te vergroten. In de grafiek zie je een momentopname uit een willekeurig kwartaal.

We bouwen samen met Midas voort aan dit digitale succes!