Een start-up op de kaart krijgen door straffe content marketing en social media advertenties.

Introductie

Napoli Streetfood levert vriesverse Italiaanse maaltijden aan huis. Om vandaag nog een markt te penetreren die al sterk verzadigd is, moet je sterk uit de hoek komen. Dus, dat deden we ook.

We maakten een korte- en langetermijnplan om de bekendheid te vergroten en de sales een boost te geven.

Daarnaast zetten we ook sterk in op de merkbelevenis door elke bestelling uniek te maken: van gepersonaliseerde flyers en kortingscodes tot een mini-gezelschapsspel voor het hele gezin.

Content marketing

Onze content focust zich op vier pijlers:

  • Je het bedrijf leren kennen (awareness)
  • Je informeren over het concept (information)
  • Je engageren door middel van leuke blogs, toffe weetjes en wedstrijden (engagement)
  • Je zin doen krijgen in het ruime assortiment (sales)

Wie een kijkje neemt op de sociale mediakanalen van Napoli Streetfood, wordt meteen getrakteerd op een gevarieerd aanbod van leuke berichten, informatie over het concept en fotografie om de vingers bij af te likken.

Dankzij een samenwerking met verschillende influencers sloegen we erin om het bereik te laten groeien. Via gepersonaliseerde kortingscodes motiveerden zij hun volgers om ook een bestelling te plaatsen.

Omnichannel strategie

Met een omnichannel-aanpak lanceerden we advertenties die erin sloegen om de bekendheid te vergoten en de omzet te doen stijgen.

We gebruikten video om de aandacht te trekken op sociale media en vulden dit aan met salesgerichte fotocarrousels op Facebook en Instagram die een stabiele omzet garanderen. 

Oh, en wie heeft er eigenlijk gezegd dat e-mail dood is? Want dankzij de e-mail marketing kregen we ook regelmatig bestellingen binnen.

Alle communicatie werd nauwkeurig uitgestippeld in de customer journey zodat iedere persoon de juiste boodschap op het juiste moment kreeg.

Family business

Omdat we Kerstmis 2020 niet bij elkaar konden doorbrengen vanwege de veiligheidsmaatregelen, besloten we om iets speciaals te doen.

We bouwden een online gezelschapsspel voor 2 tot 8 spelers. Het spel bestond uit verschillende rondes en was een zoektocht naar een vaccin voor de Kerstman. Eens je het vaccin had gevonden, had je Kerstmis gered en kreeg je een speciale korting op je volgende bestelling als bonus!

Via een QR-code bij je bestelling (van gewone gerechten of het speciale Feestmenu) kon je samen met je familie het spel spelen. Zo brachten we kinderen, ouders en grootouders toch samen in een van de vreemdste feestdagen van de afgelopen jaren. 

En wie het spel helemaal kon uitspelen, won natuurlijk een mooie voucher als beloning.

Resultaten

Een Return On Ad Spend van 18,57 op social media advertenties. Voor elke geïnvesteerde euro, wisten we er 18,57 euro uit te halen.

Een verdubbeling van het aantal volgers op social media.