Social media maximaal inzetten om de verkoop van onze kledij te verhogen.

Introductie

Noucks is een hippe kledingwinkel voor kinderen en jonge tieners die met de nieuwste en stoerste fashion gezien willen worden.

We kozen voor een strategie waarbij zowel lokale bekendheid als verkoop centrale uitgangspunten waren. Samen met Noucks tekenden we een plan uit.

Awareness

De eerste stap in het project draaide om bekendheid. Een traditionele “like & share-actie” was in dit geval geen verkeerde keuze, maar wij besloten om het over een andere boeg te gooien. 

Via een landingspagina konden ouders hun kind inschrijven voor een fotoshoot voor de nieuwe collectie van Noucks. We zouden in plaats van modellen dus hun kinderen gebruiken in de promotie van de collectie. De actie was een groot succes, met meer dan 60 registraties in één week tijd.

Verkoop

Voortbouwend op het lokale succes van de eerste campagne, lanceerden we advertenties voor zowel de oude als de nieuwe collectie. Hiervoor gebruikten we zowel social media advertenties als Google Ads.

We toonden de verschillende collecties en zetten een remarketing campagne op poten voor iedereen die op de website terecht kwam. Zo maakten we de advertenties meer en meer efficiënt. 

Resultaten

We behaalden een Return On Ad Spend van 7: voor elke geïnvesteerde euro haalden we er 7 euro uit.

63 registraties voor de fotoshootactie.