Winkelbeleving

Meer klanten voor Spar Express Boom

Als winkeluitbater kamp je vandaag met een grote uitdaging: loyaliteit van je klanten. Als consument zijn we niet langer trouw aan één winkel. De komst van het internet en online bestellen vormt ook een uitdaging als je niet (altijd) de logistieke middelen hebt om dit te ondersteunen.

Deze supermarkt uit Boom benaderde ons met twee doelen voor ogen: meer klanten en meer omzet. Wie wil dat nu niet?  

Offline marketing

Klantbetrokkenheid

Klantenretentie

Social media

Inzetten op een persoonlijke beleving

We voerden verschillende acties in de winkel uit om de klanten een unieke ervaring te bezorgen tijdens (en na) het shoppen. Zo organiseerden we een actie voor Valentijn waar bezoekers kaartjes mee naar huis kregen met een leuke boodschap aan hen gericht. De klant die ons de leukste boodschap terugbezorgde in de winkel, werd getrakteerd op een Valentijnsontbijt voor twee personen.

Goodwill creëeren en betrokkenheid stimuleren

We wilden dat de inwoners van Boom de winkel niet zomaar als “een winkel” zouden beschouwen, maar als een vitaal onderdeel van hun gemeenschap.

Daarom organiseerden we verschillende inzamelacties voor goede doelen door middel van kleingeld te sparen. Zelfs wij waren verbaasd van de positieve reacties van de klanten (er is dus toch nog hoop voor de mensheid!).

Tijdens de eerste coronagolf speelden we nog meer in op deze missie door tekeningen in te zamelen voor bejaarden die in totale lockdown zaten. Ook hier kregen we hartverwarmende reacties en daarvoor doen we het!

Enkele reacties

Kom jij ook op onze Wall of Fame?

We voegen je met veel plezier toe aan het lijstje van succesvolle cases! Laat je gegevens achter en we nemen vliegensvlug contact op.