Meer winkelbezoekers dankzij sterke lokale marketing

Spar Express

Je kent de Spar Express winkels vast. Misschien ben je er op skireis al eens een Flügel gaan halen. Of misschien heb je er een om de hoek waar je elke dag een worstenbroodje gaat kopen?

Hoe dan ook: de winkeluitbaters van Spar Express kampten, net zoals elke winkel vandaag, met een grote uitdaging: loyaliteit van hun klanten.

Als consument zijn we niet langer trouw aan één winkel. De komst van internet en online bestellen vormt ook een uitdaging. Hoe kunnen we ondanks dit alles toch meer omzet draaien?

Een leuke beleving

Wat heeft winkelen ‘in het echt’ dat online winkelen niet heeft? Beleving!

We voerden verschillende acties in de winkel uit om de klanten een unieke ervaring te bezorgen tijdens (en na) het shoppen. 

Zo organiseerden we een actie voor Valentijn waar bezoekers kaartjes mee naar huis kregen met een leuke boodschap aan hen gericht. 

De klant die ons de leukste boodschap terugbezorgde in de winkel, werd getrakteerd op een Valentijnsontbijt voor twee personen.

Inzamelacties

We wilden dat de inwoners van Boom de winkel niet zomaar als “een winkel” zouden beschouwen, maar als een organisatie die deel uitmaakt van hun gemeenschap.

We organiseerden inzamelacties voor lokale goede doelen. Klanten konden vrijwillig een bijdrage schenken door hun wisselgeld te weigeren. Dit wisselgeld kreeg dan een plaatsje in de spaarpot naast de kassa. Zowel de lokale goede doelen als de klanten reagerend (bijna verrassend) positief.

Tijdens de eerste coronagolf (rond maart 2020) lanceerden we een nieuwe actie: we zamelden tekeningen in voor bejaarden die in woonzorgcentra en rusthuizen in totale lockdown zaten. 

Familie, vrienden en kennissen kwamen hun boodschap deponeren in de winkel en wij bezorgden ze aan het rusthuis of woonzorgcentra – waar medewerkers van de winkel wel binnen mochten om producten te leveren (in tegenstelling tot de familie en vrienden die tijdelijk geen toegang kregen).

Het resultaat

De winkel kreeg massaal veel reactie van winkelbezoekers. Ook op sociale media werden er lieve woorden in de richting van Spar Boom gestuurd.

Een sterk staaltje PR dat zich vertaalde in meer winkelbezoekers, meer tevreden klanten en natuurlijk meer aankopen.

Andere cases

PandaPanda

PandaPanda maakt websites en apps met een straight-forward aanpak. Wij werken me samen met dit bedrijf aan een straffe contentstrategie.

Defibtech

In België krijgen duizenden mensen per jaar een hartstilstand. Amper 10% overleeft het. Toch was er nog niet voldoende bewustzijn.

Midas

Midas geniet van (inter)nationale bekendheid, maar er was nog potentieel om meer omzet te draaien bij de lokale garages.

Ben jij de volgende?

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.