Meer winkelbezoekers door sterk in te spelen op winkelbeleving en klanten actief te betrekken.

Introductie

Als winkeluitbater kamp je vandaag met een grote uitdaging: loyaliteit van je klanten. Als consument zijn we niet langer trouw aan één winkel. De komst van het internet en online bestellen vormt ook een uitdaging als je niet (altijd) de logistieke middelen hebt om dit te ondersteunen.

Deze supermarkt uit Boom benaderde ons met twee doelen voor ogen: meer klanten en meer omzet. Wie wil dat nu niet?  

Het mocht eens wat meer zijn

We voerden verschillende acties in de winkel uit om de klanten een unieke ervaring te bezorgen tijdens (en na) het shoppen. 

Zo organiseerden we een actie voor Valentijn waar bezoekers kaartjes mee naar huis kregen met een leuke boodschap aan hen gericht. 

De klant die ons de leukste boodschap terugbezorgde in de winkel, werd getrakteerd op een Valentijnsontbijt voor twee personen.

Inzamelacties

We wilden dat de inwoners van Boom de winkel niet zomaar als “een winkel” zouden beschouwen, maar als een vitaal onderdeel van hun gemeenschap.

Daarom organiseerden we verschillende inzamelacties voor goede doelen door middel van kleingeld te sparen. De klanten reageerden enorm positief. Hartverwarmend!

Tijdens de eerste coronagolf speelden we nog meer in op deze missie door tekeningen in te zamelen voor bejaarden die in totale lockdown zaten. Ook hier kreeg de winkel lovende reacties voor.

Resultaten

De winkel kreeg massaal veel reactie van winkelbezoekers. Ook op sociale media werden er lieve woorden in de richting van Spar Boom gestuurd. Een sterk staaltje PR.